Atbildot uz pieaugušo pieprasījumu, Vidzemes Augstskola (ViA) ar Eiropas Universitāšu – E³UDRES² – tīkla augstskolām St.Polten, Austrijā un Saksionas, Nīderlandē izveidojusi studiju programmu „Spēlētās realitātes lietojums reālās pasaules izaicinājumiem un pieredzei” (no angļu val. GAMIFIED REALITY APPLICATIONS FOR REAL-WORLD CHALLENGES AND EXPERIENCES ), kurā interesenti aicināti iegūt zināšanas, lai izstrādātu un ieviestu progresīvus paplašinātās realitātes (XR) risinājumus, iekļaujot spēļošanas elementus.
Šī unikālā programma apvieno radošumu, tehnoloģijas un uzņēmējdarbību, lai sagatavotu profesionāļus darbam dažādās nozarēs, piemēram, medicīnā, izglītībā u.c..
“Programmas mērķis ir sagatavot nākotnes profesionāļus tādās jomās kā radošās nozares, viedā industrija un digitālā veselības aprūpe un nodrošināt viņus ar tādām praktiskām zināšanām kā inovatīvu tehnoloģiju izstrāde, lietotāju izpēte, biznesa un konkrētās industrijas specifika,” stāsta Dr.sc.ing. Linda Lancere.
Programmas ilgums ir divi gadi jeb četri semestri – katrā no tiem tiks sniegtas praktiskās un teorētiskās zināšanas, lai risinātu reālās pasaules problēmas, sākot ar problēmas izpēti un klientu vajadzību analīzi un noslēdzot ar pilnvērtīgu XR risinājumu produktu prototipu izstrādi, atbilstoši industrijas vajadzībām.
Izmantojot GRACE integrētās mobilitātes koncepciju, studējošie apgūs zināšanas trīs Eiropas Savienības dalībvalstīs, iegūstot globālu skatījumu un izmantojot katras partneraugstskolas unikālās stiprās puses:
1. semestris (Sentpeltenes Augstskola, Austrija) – XR pamati, spēlēšana un uz lietotāju orientēti dizaina principi.
2. semestris (Saksijas Augstskola, Nīderlande) – Novatorisku, zemas precizitātes prototipu izstrāde, praktiski sadarbojoties ar nozares partneriem.
3. semestris (Vidzemes Augstskola, Latvija) – Uzlabota augstas precizitātes XR prototipu ieviešana un sagatavošana tirgus lietojumiem.
4. semestris (studējošo Izvēlētā projekta partneru augstskolā), – tirgum gatava produkta izveide, koncentrējoties uz profesionālo izaugsmi
Fakti par programmu
Valoda: Angļu
Ilgums: 2 gadi jeb 4 semestri
Iegūstamais grāds: Maģistra grāds
Vietu skaits: 25 budžeta vietas
Pieteikšanās studijām: līdz 30.04.2025. mūsu partneraugstskola vietnē - Admission Requirements – Joint Master Grace
Studiju programmas apguves laikā interesenti varēs izvēlēties strādāt kopā ar un industrijas partneriem no Nīdelandes, Austrijas un Latvijas. Šobrīd Latvijā ir noslēgtas sadarbības ar vairākiem vadošajiem nozares uzņēmumiem un iestādēm, piemēram, SIA EXONICUS R&D, SIA "Overly Creator” SIA "BirgerMind", BIMSynch, Studio Perspective, Strenču psihoneiroloģisko slimnīcu, High Hill (Fungo App), Latvijas būvuzņēmumu apvienībU, RĪGAS STRADIŅA UNIVERSITĀTI, VREACH ar kuriem cieši sadarbosies student un veiksmīgas sadarbības gadījumā izstrādās reālu un lietojamu produktu ar augstu tehniskās gatavības līmeņi (TRL6-7)
XR šobrīd izmanto dažādās nozarēs – izglītībā, izklaidē, medicīnā un citur, kas paver plašas darba iespējas programmas grāda ieguvējiem, piemēram, tādās profesijās kā, XR izstrādātājs, spēļu specialists, inovāciju/ inovatīvu tehnoloģiju projektu vadītājs, inovatīvo tehnoloģiju inženieris, CTO, izglītības tehnologs, interaktīvo mediju dizaineris, XR lietojumprogrammu pētnieks u.c.
Vairāk par programmu vari uzzināt ŠEIT