Mērķis un apraksts:
Pašlaik Eiropas Savienībā nav ekspluatācijā esošu zvejas kuģu, kuru garums ir mazāks par 12 metriem, kas izmanto ūdeņraža kurināmā elementu enerģiju, lai to darbinātu ar elektromotoriem un to palīgenerģijas sistēmām navigācijas un zvejas darbībām. H2-SEAS konsorcijs piedāvā pieejamu, novatorisku un pilnīgu ūdeņraža-elektrisko risinājumu, lai paātrinātu ilgtspējīgu pāreju uz nulles emisiju zvejas kuģiem, kuru garums ir mazāks par 12 metriem Ziemeļjūras un Baltijas jūras baseinos. Priekšlikumā ir ietverts energoefektīvs kuģa profils, kas aprīkots ar progresīvām un pilnībā integrētām inovācijām, tostarp tīras enerģijas sistēmu.
Projekta uzmanības centrā ir maza mēroga zvejas kuģu nospieduma samazināšana uz jūras vidi. H2 izmantošana par degvielu ievērojami ierobežos trokšņa piesārņojumu (no kuģa izstaros tikai propellera skaņa), dīzeļdzinēju izplūdes gāzu un eļļas piesārņojuma trūkums neietekmēs siltumnīcefekta gāzes, gaisā esošās daļiņas, paskābinošos savienojumus un citus. spert vienu nozīmīgu soli jūras ekosistēmas kvalitātes, cilvēku labklājības un klimata stabilitātes uzlabošanā. Energoefektivitāte projekta projektēšanas posmā tiks īstenota, optimizējot kuģa korpusa formu, izvēloties efektīvas iekārtas un pielāgojot mīkstās programmas kuģa energosistēmas ekonomiskai izmantošanai. Pēc projektēšanas un būvniecības, kuģu testu laikā, mēs apkoposim datus, lai tos apkopotu un analizētu ar līdzīgas klases zvejas dīzeļkuģiem, un ne tikai enerģijas patēriņa ziņā, bet arī pilnā ekoloģiskās pēdas spektrā.
Projekta periods: 01.05.2024 - 31.10.2026
Projekta numurs: 101157530
Projekta partneri:
Rīgas Tehniskā universitāte, Latvija (vadošais partneris)
Vidzemes Augstskola, Latvija
Stockholmi Keskkonnainstituudi Tallinna Keskus, Igaunija
Genevos SAS, Francija
SiA "A2Z Gannet", Latvija
Projekta kopējais budžets: 2 798 772,50
ViA budžets: 255 000,00
Iesaistītie darbinieki: Oskars Java, Ojārs Balcers, Jana Simonovska, Raimonda Melngaile, Karīna Anna Lapiņa
Projekta zinātniskais vadītājs (e-pasts):