Eiropas pētniecības un inovācijas programmas “Apvārsnis Eiropa”
apakšprogrammas “Marijas Sklodovskas Kirī aktivitātes” konkursa “MSCA4Ukraine” projekts
“Pētniecībā balstīta digitāla mākslas spēle par Ukrainas kino ar mērķi atbalstīt kinematogrāfisko izglītību un prasmes veidot kino naratīvu”
Sadarbībā ar Harkivas Valsts Kultūras akadēmiju
Projekta nr. 1233058
Īstenošanas laiks: 01/04/2023-31/03/2025
Personāls: PhD, HESPI viespētniece Jūlija Kovaļenko, zinātniskā vadītāja Ieva Gintere
Budžets: 146 659,20 EUR
Projekta īstenošanas laikā paredzēts veidot izglītojošu virtuālu vidi “CineGame Ukraine”, kuras mērķis ir popularizēt mūsdienu Ukrainas kino, kā arī, sadarbojoties ar Harkivas Kultūras akadēmiju, atbalstīt kinematogrāfijas studentus kino naratīva veidošanas procesā un laikmetīgās estētikas studijās.
Projekts paredz mūsdienu kultūras mantojuma un nopietno mākslas spēļu (serious art games) tālāku attīstību, kas Vidzemes Augstskolā noris jau kopš 2018. gada.
Rezultāti
CineGame prototips: https://cinegame.va.lv/
Q2 raksts: Gintere, I., Kovalenko, Y., Misjuns, A., Peters, J. (2025). The Weirdness – Openness Paradigm in Contemporary Aesthetics. Cogent Arts & Humanities (Q2). Taylor & Francis, doi: 10.1080/23311983.2025.2469438, available at: http://dx.doi.org/10.1080/23311983.2025.2469438
Publikācija konferences rakstu krājumā: Kovalenko, Y., Gintere, I., Misjuns, A. (2025). Using Serious Art Games to promote the Circulation of Ideas Embodied in Contemporary Aesthetics. Proceedings of the 17th International Conference of Computer Supported Education (CSEDU2025). Institute for Systems and Technologies of Information, Control and Communication, Prague, SciTePress library.
Prezentācijas konferencēs
Kovalenko, Y., Gintere, I., Misjuns, A. (2025). Using Serious Art Games to promote the Circulation of Ideas Embodied in Contemporary Aesthetics. 17th International Conference of Computer Supported Education (CSEDU). Porto, 1st-3rd April 2025.
Kovalenko, Y. (2024). Immersive Narratives: Blending Cinematic Storytelling with Serious Gaming and Interactive Filmmaking. International Scientific Conference of Vidzeme University of Applied Sciences “Society. Technologies. Solutions”, April 12th, 2024.
Kovalenko, Y. (2024). Updating and preservation of audiovisual collections in the digital space of Ukraine. The 9th Baltic Sea Region Film History Conference. Latvian Academy of Culture, Riga, June 6th-8th, 2024 “Exploring the Past and Future of Audiovisual Media in the Baltic Sea Region: Archives, Digital Platforms, Researchers and Spectators”.